Kösz, Európai Bíróság, szép és okos ítéletet hoztál kommentügyben!

Média
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

wut

Az Európai Emberi Jogi Bíróság (EJEB) szerint ha egy szolgáltatónak módjában áll eltávolítani egy kommentet, akkor ezt meg is kell tennie. Még 2006-ban történt, hogy a Delfi című észt portál egyik kommentelője csúnyákat írt egy vállalatvezetőről. Az észt bíróság a portált kötelezte kártérítésre.

A Delfi az EJEB-hez fordult, de pórul járt. A bíróság szerint lett volna lehetőségük, hogy maguk ellenőrizzék és távolítsák el a kommentet, amit az ítélet szerint

meg is kellett volna tenniük.

Az EJEB ítélete szerint az nem elég, ha azután távolítják el a kommentet, hogy azt valaki sérelmezi. Még akkor sem, ha ezt a Delfi amúgy az értesítés után minden vizsgálat nélkül meg is tette.

És mindezt azzal indokolta, hogy a portálnak

kereskedelmi haszna származott a kommentekből.

A bíróság ítéletét innen töltheti le. (Via Sajtótörvény.wordpress)