Idén csak egy ember vesztette életét közvetve a fekete pénteki leárazások miatt, egy, a vásárlásból hazafele tartó tizenéves elaludt a kormánynál és balesetet szenvedett. Lövöldözésből is csak kettő volt, összesen három sérülttel.
Gazdasági szempontból viszont nem volt annyira jó az idei feketepéntek. A tavalyi 59.1 milliárd dollárhoz képest idén csak 57,4 milliárdot költöttek a vásárlók, fejenként valamivel többet 400 dollárnál. Ennek mondjuk az is oka lehet, hogy a vásárlók 53,8 százaléka már november elején elkezdte a karácsonyi bevásárlást, ahogy a nagy kereskedőcégek, a Walmart és a Target is korábban elkezdte az akcióit.
És hogy ez mit jelent?
A fekete pénteki bevételi adatokból semmilyen releváns következtetést nem lehet levonni arról, hogy milyen bevételeket hoz majd a karácsonyi szezon a kereskedelemben.
Az 57,4 milliárd dollár öt százalékát, hárommilliárd dollárt online költöttek el az amerikaiak. Az összeg felét mobileszközökről, elsősorban tabletről - de nézelődni a telefonjukon szoktak. (Via The New York Times, Black Friday Death Toll, Quartz, The Washington Post)