Volt az Ács Daninak az a videója, amit a Corvin negyednél készített, és kiderült belőle, hogy tökéletesen értelmetlennek látszik a tavaly nyári óta tartó kísérlet a metrós beléptetőkapukkal.
Márpedig ez fontos eleme az elektronikus jegyrendszernek, amivel végre a BKK is átlépne a 21. századba. Ehhez kellenének a metró- és egyes kiemelt HÉV-állomásokon a be- és kiléptetőkapuk.
A próbaüzem alatt "elsősorban a berendezések bevételi hatékonyságáról, tartósságáról, biztonságáról" gyűjt információkat a BKK. A Népszabadság szerint elégedettek az eddig tapasztaltakkal, elegendő az áteresztő képesség és hatékony a menetdíjbehajtás. Hogy ez hogy jött ki egy olyan kapun, amit lényegében senki nem használ, az rejtélyes, de a jelek szerinht márciusban vége a próbaüzemnek, amit már eleve rövidebbre szántak. Most már az elektronikus jegy teljes műszaki megoldására készítik elő a tendert. Hogy mikor írják ki, azt nem tudni.
A járműveken lévő több ezer jegykezelő cseréjét, illetve a metrókapuk telepítését a számos hatósági engedély beszerzése miatt már eleve 2015-re tervezték, de nem tudni, hogy ez tartható-e, mert ehhez már le kellett volna zárni az erre kiírt közbeszerzési eljárást. A terveke szerint a papírjegyeket és bérleteket idén cserélték volna le.
De most máskép lesz: első ütemben 300 darab jegy- és bérletkiadó automatát telepítenek március és 2015 első negyedéve között. Nem sok, ráadásul ezek egyelőre csak a jegyek és bérletek éjjel-nappali árusítását szolgálják. Aztán majd a virtuális jegyek megjelenésekor állítják át az új rendszerre. Ez lesz majd az a csodakorszak, amikor valaki bankkártyával időalapú elektronikus jegyet vesz. Hogy mikor? Idén biztosan nem, talán jövőre.
Az egész rendszer kiépítését húszmilliárd forintra becsülték.