Ledobták a szexizmusbombát az év legnagyobb játékexpóján

TECH

A múlt héten véget ért az E3, becsületes nevén Electronic Entertainment Expo, amit minden évben megrendeznek Los Angelesben, és ahol a legújabb videójátékokat, konzolokat és egyéb hardvereket szokták bemutatni. Idén azonban nem csak a csúcscímek bejelentésétől, hanem a szexizmust kiáltóktól is hangos volt a kiállítás.

Utóbbiak problémája az, hogy a bemutatott játékok többségében kizárólag férfi karakterekkel játszhatunk.

Mindenhol ugyanazok az arcok

Az alábbi videóban össze is szedték az idei E3-as játékok főszereplőit, akik többé-kevésbé mind hozzák azt a tipikus borostás-négyszögállú férfikaraktert, amihez már évek óta hozzá vagyunk szokva.

Forrás

A legnagyobb savat viszont egyértelműen a Ubisoft, és a legújabb Assassins Creed játéka, a Unity kapta.

Eredetileg női főhőssel is játszhattunk volna a francia forradalmat bemutató epizódban, a fejlesztés során azonban eldobták az ötletet, arra hivatkozva, hogy egy női karakter meganimálása rengeteg időt venne igénybe.

Egy u.n. assassin, ahogy éppen ráugrik valami szabadkőműves fejére az Assassin's Creed 3. részében / forrás: giphy.com

Ugyancsak az animálás miatt, végül az Ubisoft másik nagy címében, a Far Cry 4-ben sem választhatunk majd női karaktert.

Bezzeg a ló valós időben szarik

A feministák legvéresebb hadosztálya egyből föl is sorakozott a Ubisoft ellen a Twitteren. Olyan dolgokat vágtak a fejlesztőcég fejéhez, mint hogy a francia forradalom legismertebb alakja is egy nő volt, meg különben is, a Metal Gear Solidban, (ami egy másik E3-as játék) a lovak valós időben történő szarását is le tudták animálni, akkor egy assassin-asszonyt miért ne lehetne.

Nem csak a játékokban volt kevés nő, hanem magán az E3-on is. Öten prezentáltak összesen a több napos rendezvényen, pedig sokan gondolják úgy, hogy ha a játékiparban több nő dolgozna, a lánykarakterek is megszaporodnának.

De nem biztos, hogy kellenek nekünk a lánykarakterek

Attól még, hogy egy játék főhőse nő, nem biztos, hogy korrekt módon is ábrázolják a készítők.

Például érdekes, hogy a normális hölgy karakterekért sírók olyan E3-as címek helyett, mint a következő Infamous kiegészítő, vagy a Mirror's Edge 2, inkább az új Tomb Raidert és annak főhősnőjét, Lara Croftot látták a legszívesebben.

Emlékeztetőül:

Ez az a Lara Croft, akiről minden kicsit is képben lévő embernek két dolog jut eszébe:

  • Az a több hektoliternyi nyál, amit a világ legkülönbözőbb pontjain élő tinisrácok csorgattak el rá az évek alatt.
  • És hogy minden játékújságíró több bekezdésnyi szöveget szánt az aktuális epizódról szóló cikkében csak arra, hogy éppen milyen geometriai formát vesznek fel a főhősnő mellei.
Lara Croft és a micsodái - háromszög vagy gömb, a fejlesztés során mindig prioritást élvezett a meganimálásuk

Tessék letenni a vasvilla alakú wii-kontrollert, és gondolkodni

Nyilván a játékipar nem teheti meg, hogy figyelmen kívül hagyja a nők igényeit. A videójátékokkal eltöltött idő már régen nem férfi kiváltság, illetve valószínűleg soha nem is volt az. A legújabb ESA felmérések szerint a gémerek 48%-a nő, bizonyos korosztályokban pedig ők vannak többen.

Sok női főszereplő viszont önmagában még nem jelent semmit. Főleg azért, mert ezeket a karaktereket rendszerint férfiak animálják. A nők csak az animátorok 16%-át teszik ki a játékiparban.

Ráadásul a férfi játékhősök között is találunk sztereotípiákat, és rengeteg köztük a szürke, jellegtelen figura. Sőt, tök érdekes, hogy az utóbbi idők két legemberibb és legjobban kidolgozott karaktere egy 8 és egy 13 éves kislány.

Ellie, a Last of Us főszereplője / forrás: giphy.com

A Daily Dot kiborulásait vettem alapul