A legfrissebb fejlemények itt olvashatók
60 kilométerre az orosz határtól, Donyeck körzetében zuhant le – írja a Reuters az ITAR-TASSZ-ra hivatkozva. Amszterdamból tartott a malajziai fővárosba, Kuala Lumpurba, a fedélzetén 295 emberrel.
A Reuters azt írja, az ukrán védelmi minisztérium tanácsadója szerint:
a szeparatisták egy Buk föld-levegő rakétája szedte le.
A gép ott zuhant le, ahol az ukrán hadsereg az orosz párti szeparatistákkal harcolnak. Az Interfaxnak egy ukrán biztonsági forrás azt mondta, 10 ezer méter magasból zuhant le a gép.
Kijev is megerősítette, hogy meghalt a 280 utas és a 15 fős személyzet.
A maláj légitársaság Twitter-üzenetben közölte, hogy minden kapcsolatot elvesztett a géppel, amikor az az ukrajnai légtérben repült.
A hágai magyar nagykövetség az MTI-nek azt mondta: a holland külügyminisztériumnak nincs információja arról, hogy a gépen magyar utas tartózkodott volna.
Ha valóban lelőtték, az hasonló lehet a Korean Air Lines 007-es járatának tragédiájához. A Boeing 747-es repülőgépét 1983. szeptember 1-jén hajnalban lőtte le a szovjet hadsereg elfogóvadász repülőgépe. A gépen 269 ember utazott, köztük egy amerikai kongresszusi képviselő. A gép New Yorkból, a John Fitzgerald Kennedy nemzetközi repülőtérről tartott Szöulba, de a tervezett útvonaltól valószínűleg rendszerhiba miatt eltért nyugatra. A Szahalin-sziget déli része felett fogták el a szovjet vadászgépek, majd az egyik két R–98-as rakétával lelőtte. Az eset a szovjet-amerikai kapcsolatok elhidegüléséhez vezetett.
Az Iran Air 655-ös járata Bandar Abbasból Dubajba indult 1988. július 3-án, de a USS Vincennes hadihajó tévesen iráni F–14-es harci repülőgépnek érzékelte, és a Perzsa-öböl felett légvédelmi rakétáival lelőtte.
Március elején szintén lezuhant egy malajziai gép, azt az esetet máig rejtélyek övezik.