Túlzás nélkül történelmi léptékben került közelebb az emberiség a megbékéléshez. Az Atlanticben megjelent cikkben
elismerte felelősségét,
hovatovább
bocsánatot kért
az internetezőktől az ember, akinek a felugró hirdetések elterjedését köszönhetjük.
A jelenség mára már szerencsére kevésbé mérgezi a felhasználók lelkét, de a kétezres évek első feléig gyakorlatilag pokollá tette az internetezők életét.
Az illetőt Ethan Zuckermannak hívják, és a kilencvenes években a Tripod honlapkészítőjeként szembesült azzal, hogy egy autógyártó véletlenül egy szexoldalon vásárolt hirdetést.
A felugró ablak célja eredetileg csak annyi volt, hogy elkülönítse ezt a hirdetést.
A szándékaink jók voltak
- írja Zuckermann, de elismeri, hogy ezzel szörnyet teremtett, ami aztán elszabadult.
Ez a cikk mindenesetre mostantól az
Internet Megbékélési Emlékműve lesz.