Nagy lépés a világbéke felé: bocsánatot kért az ember, aki feltalálta a felugró hirdetéseket

TECH

Túlzás nélkül történelmi léptékben került közelebb az emberiség a megbékéléshez. Az Atlanticben megjelent cikkben

elismerte felelősségét,

hovatovább

bocsánatot kért

az internetezőktől az ember, akinek a felugró hirdetések elterjedését köszönhetjük.

popup

A jelenség mára már szerencsére kevésbé mérgezi a felhasználók lelkét, de a kétezres évek első feléig gyakorlatilag pokollá tette az internetezők életét.

Az illetőt Ethan Zuckermannak hívják, és a kilencvenes években a Tripod honlapkészítőjeként szembesült azzal, hogy egy autógyártó véletlenül egy szexoldalon vásárolt hirdetést.

popup2

A felugró ablak célja eredetileg csak annyi volt, hogy elkülönítse ezt a hirdetést.

A szándékaink jók voltak

- írja Zuckermann, de elismeri, hogy ezzel szörnyet teremtett, ami aztán elszabadult.

popup3

Ez a cikk mindenesetre mostantól az

Internet Megbékélési Emlékműve lesz.