A legfrissebb tinipopkulturális trendekre kíváncsi olvasók ismerkedjenek meg a két Jackkel

Popkult

A Jack and Jack tiniduó a Vine nevű, tízmásodperces mobilvideókra specializált újhullámos Youtube gigasztárja. 4,4 millió követőjük van. Jack Gilinsky és Jack Johnson haverjaik szórakoztatósára készített vicces kis videókat, aztán az egyik (lejjebb látható) berobbant, milliós nézettsége lett, a két iskolásfiú pedig hozzáfogott annak, amit a marketingesek személyemárka-építésnek szoktak hívni: Facebookon, Instagramon, Snapchaten, Youtube-on és persze a Vine-on tolták a kontentot, újabb tréfákat, szelfiket, aztán zenéket, dalokat is. Mert ez volt a nagy álmuk: rappelni, lemezt kiadni. Az egyik számuk a Billboard százas listára is fölmászott, az Itunes listáján pedig a hetedik helyig jutott.

A két csávó tök tudatosan épít bizniszt az online népszerűségből, önmagukat a menedzselik, a kiadókat is elhajtották, pedig mindegyik nagy cég megkereste őket. Nem akarják hagyni, hogy bárki ellopja a pénzüket. Most éppen turnéznak, több ezres helyiségeket töltenek meg sikoltozó 8-15 éves lányokkal, rappelnek, kis jeleneteket adnak elő.

A Jack és Jack Vine-oldala.

A Youtube-oldal.

A turné.

A GigaOM cikke.