„Valami olyasmit mondtam, hogy köszönöm a beszélgetést, Isten áldja. Imádkozni fogok magáért, bár nem volt túl segítőkész” – idézte fel a United Airlines telefonos ügyfélszolgálatával lefolytatott beszélgetését Noah testvér, az új-mexikói Krisztus a sivatagban rendház szerzetese. Bár ez nem tűnik túl durvának, Noah testvér szerint a hangja haragot tükrözött.
Nagy megrázkódtatás ez annak, aki az életét a belső békéje megtalálására és megőrzésére tette fel.
Hogy mi borította ki annyira a szerzetest, hogy fel kelljen emelnie a hangját? Természetesen az emberiség esküdt ellenségeinek legaljasabbika: egy légitársaság telefonos ügyfélszolgálata.
A sivatagi testvérek még novemberben vettek returjegyet egyik szerzetesüknek, Keresztelő János testvérnek, hogy meglátogathassa beteg édesanyját Malawiban. Amikor kiderült, hogy a tervezettnél tovább kell maradnia, Noah testvér megpróbálta átiratni a jegyét.
Amire a United Airlines ügyfélszolgálatán közölték, hogy a jegy - aminek a felét Keresztelő János már elhasználta - hamisítvány. A tiltakozó Noah testvért a feletteséhez irányította, de a felettes sem volt jobb fej. Ő azt tanácsolta Noahnak, hogy fáradjon be a háromszáz kilométernyire lévő ügyfélszolgálati irodába, hogy ott személyesen közöljék vele gyaníthatóan ugyanezt.
Noah ekkor emelte fel a hangját, aztán dühében még haragos levelet is posztolt a rendház honlapján:
”Áldás rátok! A sivatagi Krisztusnak apróbb gondja támadt a United Airlines-szal. Talán valaki, aki olvassa ezt, tud segíteni” – írta.
Ez már hatott. A United gyorsan átírta a jegyet, amiről korábban azt állította, hogy hamisítvány, bocsánatot kért és 350 dolláros bónt is adott. De az újságírói megkereséskre nem válaszolt. (Via Yahoo News)