A Jófogás hatalmas és nagyon költséges küzdelmet folytatott a netes apróhirdetési piacért az utóbbi években az Apróddal, majd annak átbrandelése után az OLX-szel szemben. Először a Jófogás állt jobban, aztán az OLX, most viszont vége a harcnak, ugyanis a Jófogás norvég tulajdonosa (Schibsted) és az OLX dél-afrikai tulajdonosa (Naspers) megállapodtak a piac felosztásában.
Magyarországon megkapja OLX-et a Jófogás, Romániában és Portugáliában viszont az OLX tulajdonosa viszi a Jófogás tulajdonosának részlegeit,
derült ki a norvég cég negyedéves jelentéséből. Hogy igazán bonyolult legyen: a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata, az Allegro Group az (ex-Apród) OLX, valamint a Vatera tulajdonosa is, ezért most az utóbbi is átkerülhet a Jófogás/Schibstedhez.
Logikus ez, hiszen mindkét cégnek jobban megéri a piaci felosztásával járó kvázi monopolhelyzet egy-egy országban, mint tovább ölni a pénzt az egymás elleni reklámkampányokba (a hvg.hu szerint a két cég évi másfél milliárd forintot költött reklámra). Az más kérdés, hogy a fogyasztók és az apróhirdetést feladók is jó fognak-e járni vele, hiszen versenytárs nélkül nyilván könnyebb lesz az apróhirdetőknek jutalékot emelni.