Vizsgálja a reklámadót az Európai Bizottság

POLITIKA

Mélyreható vizsgálatot indított az Európai Bizottság a tavaly nyáron bevezetett magyarországi reklámadó ügyében. A vizsgálat arra a kérdésre keresi a választ, hogy a progresszív adókulcs biztosított-e tisztességtelen versenyelőnyt bizonyos vállalkozásoknak vagy sem. Amíg a vizsgálat tart, megtiltották Magyarországnak a progresszív adókulcs alkalmazását. Margrethe Vestager, a versenypolitikáért felelős biztos szerint

„nagyon fontos, hogy egyenlő versenyfeltételeket biztosítsunk az európai médiapiacokon. Napjainkban számos média elsődlegesen a reklámbevételeiből finanszírozza működését. Üdvözlöm a magyar kormány azon jelzéseit, amelyek arra mutatnak, hogy módosítani kívánják a reklámadót. Az állami támogatásra irányuló vizsgálatunk részletesen elemezni fogja mind a reklámadó jelenlegi alkalmazását, mind – adott esetben – annak változtatásait; ezáltal biztosítjuk, hogy egyetlen médiatársaságot se érjen tisztességtelen megkülönböztetés.”