2009-ben kezdték el felújítani a Városligeti Műjégpályát, 2012-ben is átadták, meg 2013 decemberben is, de valójában a mai napig nem fejezték be a munkákat rajta. A világ vicce volt, hogy kiderült, a műjégpálya és az épületegyüttes teljes, 4,9 milliárdos rekonstrukciója után a hűtőrendszer képtelen használható jeget előállítani 0 Celsius fölött pár fokkal, a pocsolyává vált műjég szinte többet volt zárva, mint nyitva.
A Főpolgármesteri Hivatal ma jelentette be, hogy a városligeti csónakázótavat nyárig nem töltik fel vízzel, mert fejlesztési munkák kezdődnek. Ezek célja, hogy a
"2015/16-os téli szezontól kezdődően a jég előállítását végző berendezések akár melegebb téli időjárási körülmények között is kiváló minőségű, sportolásra alkalmas jégfelületet legyenek képesek létrehozni".
A felújítás utáni utófejlesztés 472 millió forintba kerül.
Eredetileg 2010. december 30-án kellett volna a teljes kész, megnagyobbított felületű jégpályát, a felújított és részben újjáépített épületekkel. Ez természetesen csúszott, a kivitelező Hérosz Zrt. időközben csődbe ment, így más cégekkel fejezték be a munkákat. Állítólag a tervek is rosszak voltak, a kivitelezés is, a végeredmény pocsék lett. Tarlós István mindenféle pert helyezett kilátásba a Hérosz ellen, ezekkel nem tudni, hogy mi van.
A Főpolgármesteri Hivatal azt ígérte 2014 elején, (amikor sem szilveszterkor, sem újévkor nem lehetett korcsolyázni "az évszakhoz képest szokatlanul enyhe időjárás miatt"), hogy a következő szezonra rendbe hozzák a hűtési rendszert. Akkor egy héttel korábban fejeződött be a szezon a tervezettnél, de idén télen is hamarabb zárt be a jégpálya.
Azt már az eredetileg 4,9 milliárdos projekt (amibe 3,3 milliárdot az EU tette bele) végleges átadása előtt tudták a Városházán, hogy nincs rendben a hűtés. Egy 2013 március közbeszerzési pályázat kiírásában ez szerepel:
"A Városligeti Műjégpálya nemzetközi sportesemények megrendezésének helyszínéül is szolgál. Ezekre a versenyekre adott esetben + 10 Cº külső levegő hőmérséklet mellett napos, enyhe szeles időben sportolásra alkalmas jégfelületet kell biztosítani. A hűtéstechnológiai rendszert (a gépházat) a 2005 év során átalakították, a régi pályarendszerrel a kialakított gépház jól működött. A pályatestet és a szekunder hűtőkört a 2010-11 évi felújítás során átalakították. A tapasztalat azt mutatta, hogy az új rendszer nem tud a fenti alapfeladatnak megfelelően működni."
2013-ban pedig egy másik pályázaton a hűtéstechnikai rendszer javítására 35 millió forintért szerződtek.
A majdnem ötmilliárdos, évekig csúszó, és végül csak a megfelelő jég elkészítésre alkalmatlan projektet megmentő újabb pályázatra eredetileg 400 milliót szántak. Ebből lett aztán 472 millió.