A Nemzeti Pedagóguskar felmérése szerint nem plusz egy általános iskolai évfolyam bevezetésére, hanem a tananyag jelentős csökkentésére lenne inkább szükség. A felmérésben szereplők többsége szerint jelenleg pont a legfontosabbakra
az alapkészségek fejlesztésére, gyakorlására
nem jut idő a rengeteg tanulnivaló mellett.
A pedagógusok szerint egy olyan léptékű változáshoz, mint a 9. osztály bevezetése, ciklusokon átívelő politikai konszenzusra és széleskörű társadalmi egyeztetésre volna szükség, nem pedig arra, hogy néhány kormánypárti képviselő bedobja az ötletet, hogy aztán a kétharmados többség megszavazza.
A lényeg, hogy 2016-os kezdéssel a terv megvalósíthatatlan.
A tanárok szerint az alapkészségek erőteljesebb fejlesztésére nem a pluszévfolyam a megoldás. Voltak, akik azzal érveltek, hogy inkább hagyni kellene érni, kifutni az elmúlt évek nagy horderejű változásait, mert sem az iskolák, sem a szülők nem tolerálnák az újabb átfogó reformot. A pluszévfolyam támogatói között akadtak, akik az óvoda és az iskola közötti nulladik évfolyamot hoznának létre. (Magyar Hírlap via MTI)