Bár tavaly nyár óta hallani arról, hogy szopóágra került az Orbán Viktorral összevesző Simicska Lajos médiabirodalma, azért a helyzet közel sem volt ennyire sanyarú a Kreatív alapos összefoglalója szerint. A média- és reklámbirodalom összességében még növelni is tudta tavalyi árbevételét,
összesen 40 milliárd 890 millió forintos árbevételt és 8 milliárd 485 millió forintos adózott nyereséget elérve.
A Kreatív által megvizsgált adatokból az is látszik, hogy a nagy szakítás után sem tűnt el teljesen az állami hirdetés a Simicska-közeli felületekről, hullámvölgyek ugyan voltak, de azért második félévben sem tűnt el az állami forrás a korábban a kormány öklének számító lapokból és tévéből.
2013-ról 2014-re árbevétele a Hír TV-nek, a Hung-Ister gyártócégnek és a Mahir Kiállítás és Rendezvény-nek csökkent, a Magyar Nemzet és a Heti Válasz tartotta teljesítményét, ugyanúgy, ahogy a Publimont, A Mahir Cityposter, a Class FM, a Metropol és az EuroAWK. A SonitusMedia rádiós sales-house árbevétele pedig 1,3 millárd forinttal még nőtt is.
Adózás után nézve jelentős nyereséggel zárt a Class FM és a Magyar Nemzet is, a médiaportolóiban pedig nem volt vesztes cég.
Az egész portfolió teljesítményét nézve, az árbevételarányos nyereség 20,75 százalék volt, ami remek eredménynek számít.
Ugyanakkor a lap szerint is látszik, hogy a korábbi évekhez képest lelassult a médiabirodalom növekedése tavaly, idén pedig elvben elindulhat a Habony Árpád körül felhúzott új jobboldali médiabirodalom, ami valóban érdemi bevételcsökkenést okozhat majd Simicska Lajosék számára, ha egyszer az összes állami hirdetés átnavigál majd oda.