A valasz.hu értesülései szerint a Continental Dohányipari Csoport elnökéhez, Sánta Jánoshoz került a Napi Gazdaság kiadójának 49 százaléka. A dohányipari vállalkozó Lázár János közeli barátjának számít, és a család részt vett a trafiktörvény megalkotásában is, olyannyira, hogy az EU-nak véletlenül egy olyan verziót küldtek el, amit "Sánta János" névvel regisztrált gépen hoztak létre.
A lap információi szerint a Simicska-balhé után a Magyar Nemzet éléről távozó és a Napi Gazdaságot a Századvégtől megvásároló Liszkay Gábor június 11-én döntött úgy, hogy eladja 49 százaléknyi, 69,76 millió forintnyi tulajdonrészét egy magánszemélynek, aki Sánta János.
Sánta korábban a Heti Válasznak árnyalta a jó kapcsolatukat Lázárral, azt mondta, hogy
„Bármennyire mondogatják, hogy micsoda nagy barátság van köztünk, ez nincs így. Se rokoni szál, se közös vadászat nem köt össze minket. Mivel hódmezővásárhelyi cég vagyunk, amikor Lázár János polgármester lett, az összes többi helyi vállalathoz hasonlóan hozzánk is ellátogatott. Innen az ismeretség.”
A szimpla ismeretség ellenére a Continental az elmúlt évek dohányipari átalakításának egyik legnagyobb nyertese, a cég adózott eredménye tavaly már 616,4 millió forint volt. Azóta már fillérekért kapta meg a Continental érdekkörébe tartozó Tabán Trafik Zrt. 2015-re a nagykereskedelmi dohánykoncesszió jogát, szóval ennél csak jobb évek várhatóak.
Így vélhetően most egy Lázár Jánoshoz köthető média jöhet létre az egykor szebb napokat látott Napi Gazdaság romjain, szemben a Habony Árpád körül formálódó Modern Media Group születőfélben lévő termékeivel. Nem lennénk most tájékozódni vágyó jobboldali szavazók.
De be ám. Egyre rosszabb volt nekik korábban, az új trafikrendszerben viszont szárnyal a Continental.
Kiderült, hogy Lázár János ismerősei kapták a dohánynagyker-koncessziót, és még annál a kevésnél is kevesebbet kell fizetniük a jogért, amiről eredetileg szó volt.