Az E.On úgy ontja a papírt, mintha nem lenne holnap

Pazarlás

Előrebocsátom, hosszú, bonyolult és tulajdonképpen tök érdektelen eset leírása következik, amilyet már mindenki átélt valamelyik közműszolgáltatónál, aki egyre jobban teljesítő hazánkban életvitelszerűsködik. Ezért előreveszem a lényeget: tökre idegesítő, fáj a zöld lelkemnek, hogy ekkora papírpocsékolással old meg egy cég egy értesítést egy be nem fizetett csekkről, ahelyett, hogy mondjuk először felhívná az amúgy száz éve normálisan fizető, jóhiszemű kuncsaftot telefonon:

Ezen a sok papíron az van, hogy: Nem tudtuk inkasszózni a villanyszámládat, fizesd be, vagy kikapcsoljuk a villanyt!
Mire ezt kibontottuk, az összeg, amit kérnek a levélben, már náluk volt. Nem lett volna egyszerűbb rám csörögni nyomtatás előtt?
Tudnak azért kétoldalasra is nyomtatni, ha akarnak...
... de nem mindig akarnak

Most lesz pár bekezdés, ami eléggé TLDR, de aki nem olvassa végéig, az is ugorjon le a cikk végére, ott van még egy slusszpoén.

Tehát: kaptunk egy fizetési felszólítást az elektromos szolgáltatónktól, mert nem tudták leemelni az aktuális havi villanyszámlát a folyószámlánkról, mivel elköltöttük róla a pénzt. Sebaj, megesik az ilyen. Viszont mire kedves nejem, aki a család pénzügyeit intézi, megnézte a számlatörténetet a neten, látta, hogy az E.On már leemelte a pénzt. Mivel átalánydíjban fizetünk, a leemelt összeg megegyezett azzal, amiről a felszólítást kaptunk. Feleségem látott már egyet's mást az életben, ezért a biztonság kedvéért megpróbálta összevetni a terhelés adatait az elmaradt számláéval, de - és már ez is fura - nem talált semmilyen azonosító adatot, amiből kiderült volna, hogy ez a terhelés melyik havi díj is voltaképpen. Még a telefonos ügyfélszolgálaton is megpróbálta leellenőrizni a dolgot, de hétvége volt és kiderült, hogy hétvégén nincs E.On-os ügyfélszolgálat. Eltelt a hétvége, jöttek a dolgos hétköznapok, amikor is kiderült, hogy esténként, amikor az átlagpolgár ráér ilyesmivel bíbelődni, megint csak nincs ügyfélszolgálat. Ekkor már mégoly alapos feleségem is feladta: ennyi, biztos azt vonták le, amit kellett.

Aztán egyszer csak ott volt a postaládánkban egy értesítő: tértivevényes levelünk jött az E.On-tól. Mielőtt bement volna érte, életem párja újra felhívta a céget, munkaidőben - össze is jött a Kapcsolat. Sikerült tisztázni mindent: az E.On minden inkasszót csak egyszer indít el, vagyis tényleg lógunk egy havi pénzzel, fizessük be az összeget plusz párszáz forint felszólítási díjat (annak a levélnek a díját, ami ott van a postán). No de hát nekünk ilyan összegről most nincs csekkünk, mondta a Kedves, mire az ügyintéző: nem baj, arra akkor majd indítanak egy inkasszót. WTF? Akkor magára a díjra miért nem lehetett indítani még egyet? No sebaj.

Feleségem elment a tértivevényes levélért, ott és akkor befizette az előző csekket, majd otthon kibontotta a borítékot és megtalálta ezt a sok-sok oldalt, kiváló minőségű, szép fehér papíron. Szegény őserdők, bálnák és pandamacik, hát mi lesz így veletek? Miért nem lehet felhívni telefonon a nemfizető ügyfelet, vagy legalább küldeni egy nyomorult SMS-t, mielőtt beindul a papírmalom? Hát hogy lehet ilyen hozzáállással tovább csökkenteni a rezsit?

Bónusztrekk: most, hogy mindezt leírtam, támadt egy sugallatom, és megnéztem a levelesládámat (az elektronikusat), nincs-e benne véletlenül egy valamikori, bármikori E.On-os levél, annak az alján meg az a bizonyos lábjegyzet. És hát persze, hogy naná, hogy nyilván, hogy ott van: