A Világgazdaságnak nyilatkozott Ekés András, a Városkutatás Kft. igazgatója a fővárosban bevezetendő dugódíjról. Ekés szerint
"dugódíjnak semmiképpen sem, legfeljebb használati díjnak lehet nevezni a tervezett Budapest-matricát."
Tarlósék egy évi 5000 forintos matricában gondolkoznak, ami valószínűleg az autósoknak nem egy megterhelő összeg, de egyelőre nem tudni, hogy kiknek kéne megvenni és hogyan ellenőriznék a matrica meglétét. Ekés szerint is számos kérdés felmerül, például
"Havi matricát kell-e váltani például egy Budapestre látogató vidéki autósnak vagy egy külföldinek, aki akár csak átutazik a városon? Vonatkozik-e a budapestiekre a Budapest-matrica?"
Ekés András nyilvánvaló, hogy a Budapest-matrica nem befolyásolná a fővárosi közlekedést, a megszokott helyeken ugyanúgy lennének dugók, torlódások mint eddig. A dugódíj bevezetése elkerülhetetlen, a négyes metróba ölt uniós pénzekért a főváros vállalta a pénzszedést. A dugódíjnak a szerződés szerint biztosítania kéne, hogy a 4-es metrón több legyen az utas, és, hogy csökkenjen a városban a környezetszennyezés. Hogy ezek milyen módon fognak teljesülni Tarlósék ötletétől, egyelőre nem látni. (Világgazdaság)