A Vágóállat és Hús Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnöke, Dúl Udó Endre az OMÉK-on jelentette be, hogy
Hús és egészség névvel sertéshús fogyasztást ösztönző marketingprogramot
indítanak. Dúl Udó megfogalmazta a célt is:
2020-ig évente fejenként egy kilogrammal növekedjen a Magyarországon előállított sertéshús belföldi fogyasztása.
Az elmúlt húsz évben a felére, 23-25 kilogrammra esett vissza az évente, fejenként elfogyasztott malachús mennyisége. Az elnök elmondta, hogy a most induló programmal arra is szeretnék felhívni a figyelmet, hogy közhiedelemmel ellentétben egészséges sertéshúst enni. A marketingprogram mellett bevezetésre kerül a
KMS, azaz Kiváló Minőségű Sertéshús védjegy is.
Dúl Udó Endre ígéretet tett arra, hogy a védjegy és marketingprogram sem irányul más húságazok ellen. (MTI)