Fenntartásokkal kezelem azokat az embereket, akik büszkén hirdetik magukról, hogy ők bizony a szívük mélyén örökké gyerekek maradnak. Szentül hiszem, hogy az az ideális, ha a felnőttek lelkükben felnőttek, a gyerekek pedig gyerekek.
Az elmúlt hónapokban az elszabadult marketingesek az egész országot gyereknek nézik, sőt hülye gyereknek. Nem vagyok benne biztos, hogy ez teljesen indokolt hozzánkállás.
Nem újdonság, hogy a Barcelona focicsapatával, Minyonokkal, Harry Potterrel a tolltartótól, a tejszeletig a srácoknak minden szart el lehet adni, de most az összes létező határt illegálisan átlépték a reklámosok. Ahogy közeledik a Csillagok háborúja legújabb epizódjának mozis bemutatója, úgy önti el az egész életet a Star Wars.
Nem lehet úgy végigmenni az utcán, bevásárolni vacsorára, nem lehet úgy megnyitni az újságokat, elmenni a bölcsibe a gyerekért, bulizni a haverokkal, hogy ne jönne szembe valamilyen formában legalább egy loncsos csubakka vagy egy rohamosztagos.
A dömping már lassan az ország identitást veszélyezteti. Ugyanis a Csillagok háborújá-s termékek nem csupán a hagyományos reklámtárgyakkal és nem csupán gyerekeket célozzák be, hanem a dúsgazdag csecsemőktől kezdve a nagyon szegény aggastyánokig mindenkit.
Egészen elképesztő termékekről is azt gondolják a marketingesek, hogy azok majd jobban fogynak, ha ráhúznak egy Darth Vader-sisakot. Egy centire vagyunk a Star Wars-os csirkelábtól.
Ez most a helyzet egy átlagos hipermarketben.