Franz Kafka is könnyezne, ha látná azt a palermói villamost, ami ugyan rendben közlekedik, de egy bürökratikus-politikai hiszti miatt senki nem szállhat fel rá.
A gond, hogy a polgármester azt ígérte, hogy a villamos 2015 végén már közlekedni fog a dél-olasz városban. Az osztrák Bombardier rendben le is szállította a kocsikat, és a sínek is készen vannak, azt azonban nem tudta eldönteni az önkormányzat, hogy ki üzemeltesse a villamost.
Az új villamosvonalakon 8 éve dolgoztak a városban, és összesen 320 millió eurót költött a beruházásra a palermói önkormányzat (az állami és EU-s pénzekkel együtt). A vonalak üzemeltetése évente 22 millió eurót vinne el, ezt a költséget pedig a mostani helyzetben nem tudná lenyelni a palermói közlekedési társaság, hiszen már így is hatalmas lyukak vannak a költségvetésükön.
A polgármester úgy tervezte, hogy a történelmi városközpontban korlátozott közlekedési zónát alakítanak ki, ahová egy éves díjért autóval is behajthatnának az emberek. Az innen befolyó pénz fedezné a villamosok üzemeltetését.
A polgármester mögött azonban nincsen többség az önkormányzatban, ahhoz, hogy ezt a javaslatot keresztülverje a képviselőkön, legalább egy ellenzéki frakció támogatása is kellene. Az ellenzékiek szerint viszont nagyon rossz ötlet a belvárosi korlátozott zóna, hiszen a történelmi városnegyedbe egyáltalán nem kellene autókat engedni. Ők hosszútávú villamosbérleteket árulnának, ezekből teremtenék előre a 2016-ra szükséges 22 millió eurót.
A villamoshálózatban összesen 3 vonal lesz, ebből az egyik van már teljesen készen, a másik kettő január végére áll szolgálatba, már ha addig egyáltalán sikerül eldönteni, hogy ki árulja a jegyet. (The Local)