Január 21-től látható az olasz mozikban a Saul fia, ami nyitófilmje a szerdán kezdődő Trieszti Filmfesztiválnak is. Az alkotás római sajtóvetítése után a film főszereplője, Röhrig Géza adott interjút az MTI riporterének. Röhrig szerint Röhrig Géza szerint a forgatás közben egyáltalán nem az motiválta az alkotókat és színészeket, hogy a Saul fiából sikerfilm legyen.
"Persze, hogy örülök az Oscar-díjra való jelölésnek, mivel úgy gondolom, hogy a Saul fia fontos film. Leginkább azonban azt szerettük volna, ha sokan látják. Ez sikerült: több mint hetven ország megvette, milliók fogják látni"
- mondta Röhrig. Esélylatolgatással nem foglalkozik, bármi megtörténhet, már az is nagyon nagy dolog, hogy ott vannak az öt jelölt film között. A főszereplő elmondta, hogy a Saul fia emlékezteti a nézőt arra, hogy milyen hamar romba dőlhet, milyen törékeny a civilizáció,
"és a film azt a kérdést veti fel, remélhetőleg nagy erővel, hogy min múlik az, hogy valaki extrém körülmények között is ember tud maradni, és min múlik, hogy ha nem."
Röhrig szerint tipikusan magyar film a Saul fia:
"azt hiszem, hogy csakis a világnak ebben a részében születhetett meg ez a film. Az a tény, hogy Auschwitz minden harmadik áldozata magyar anyanyelvű volt, nyomásként hatott a film készítőire. A történelem bennünk él, nem tudom elképzelni, hogy ez a film máshol születhetett volna meg".
A főszereplő is kiemelte, hogy semmi szükség nem volt még egy szentimentális holokausztfilmre, ahogyan a témához eddig közelített a filmművészet. A Saul fia szerinte szembesítés, zsigeri megtapasztalás, ami túlmutat minden részleten. Röhrig szerint például az olasz színész-rendező Roberto Benigni 1999-ben Oscar-díjat nyert Az élet szép című filmje történelemhamisítás. A főszereplő elmondta, hogy Nemes Jeles László és az operatőr Erdélyi Mátyás hét évig dolgozott a filmen:
"Világos volt számunkra, mi nem akarjuk, hogy sírjon a néző, ennél maradandóbb hatást szerettünk volna, hogy az alkotás nem csak az embert érzéseiben, hanem egész lényében rázza meg".