Habony Árpáddal való találkozásán túl néhány budapesti ügyről is érdemben tájékoztatta a sajtót a főpolgármester pénteken a Tarlósinfón.
Talán a legélesebb kritika Tarlós részéről a kormány legújabb építésszabályozási döntését illette, amellyel jórészt az állam kivette a települések kezéből az építkezések felügyeletének a jogát.
Tarlós szerint mivel „a kiváló építészek mellett vannak frusztrált építészek is, akiknek a munkáitól 6 hüvelyket ugrik az ember felfelé”, így a kormány decemberi döntése miatt, amely nagyban lazítaná az építésügyi szabályijat, könnyen elképzelhető, hogy a főváros akarata ellenére
strandkék, viola- és rózsaszínű házak lepik el Budapestet.
A főpolgármester szerint ha a kormány nem változtat az építési törvényen, akkor a város néhány éven belül egész furcsán nézhet ki.
Tarlós konkrétan azt szeretné, hogy ha az önkormányzat észleli, hogy egy építkezés nem úgy megy, ahogy az engedélyes tervek alapján kéne, közbeléphessen, a jegyzőnek pedig kötelező legyen kimennie és ellenőrizni.
Tekintve, hogy ez nemcsak a budapesti, de minden önkormányzatot érint, Tarlós sokadik kérdésre végül azt is hajlandó volt rendkívül óvatosan kijelenteni, hogy:
„Én magam is úgy gondolom, hogy az önkormányzati autonómia nem fellendülő szakaszban van.”
A vízi (vagy vizes) vébéről: a szerdán elfogadott költségvésben az eseményhez kapcsolódó útfelújítási és rekonstrukciós projektekre (Dráva utca, Margitsziget, híd a Rákos-patakon) a szükséges 5 milliárd forintot az állam adja a fővárosnak.
A 3-as metró felújítása: a tervek folyamatosan változnak, bár azt már tudni, hogy a kivitelezési tervezésre 2 milliárd forintot fogunk elkölteni. Az akadálymentesítés azonban probléma lesz, a mélyállomásokon a liftek kialakítása drága lenne (fúrni kell, az állomások a házak alatt vannak), most a műszaki egyetemmel dolgoznak egy mozgólépcsőre szerelhető megoldáson.
Metrópótló buszok: Mint arról írtunk, váratlanul visszavonták a 150+150 buszról szóló, sikeresen zárult BKV-s tendert mielőtt a Fővárosi Közgyűlés rábólinthatott volna, így egyelőre buktuk az olcsón szerzett lengyel és a drágábban és félkészen szerzett magyar buszokat is. Március végére találják ki, hogy mi lesz helyette, ami azért macerás, mert ősszel már indulna a metró felújítása, buszra pedig szükség lesz, a tendereztetés pedig hónapokat vesz igénybe.
A csepeli HÉV eltüntetéséről: Az olimpiai tervekben már nem szerepel a HÉV, villamos lesz helyette. A nagy kérdés az, hogy akkor is villamos lesz-e ott, ha nem lesz olimpia? Erre Tarlós továbbra sem adott egyértelmű választ, bár az olimpiai tanulmányban "alapeseti" projektént jelölik és nem „olimpiaiként” a csepeli villamost, és a tervezéséről szóló kormányhatározat is „új fejlesztési tervként” hivatkozik rá.
Azt, hogy nem teljesen ért egyet a villamos gondolatával, ez a mondata árulta el:
„Igazán akkor volna indokolt ez az átalakítás, ha kapnánk rendezési jogot”
A budai fonódó villamoshálózat széteső menetrendjéről: Torlódnak a villamosok, szétesik a menetrend az új fonódó villamosjáratoknál. Ennek veszélyéről írtunk már korábban, erre kérdezett most rá az RTL, mivel a BKK nekik nem válaszolt az ügyben.
Tarlós elmondta, a fonódó villamos beruházás még nincs átadva, csak el van indítva (a lánchíd alatti villamospálya még készül, áprilisban lesz teljesen átadva a projekt), tehát ezekkel a problémákkal csak akkor érdemes foglalkoznia a sajtónak, ha ez megtörténik.
Tarlós Istvánt addig kínozták azzal, hogy milyen minőségben volt bent nála Habony Árpád, hogy végül mindent bevallott.
Váratlanul visszavonta a főváros a 3-as metró pótlására kiírt, sikerrel zárt tenderét. A BKV végül drágállotta a magyar csuklóst, ami még úgyis drágább a lengyelnél, hogy össze kell szerelni. Így viszont a Solarisoknak is lőhettek.