Így lehet pillanatok alatt 100 ezer olvasót csinálni

Média

"Faktor jól prosperál, napi átlag 100 ezer látogatója van, ezt sikeres projektnek gondolom, büszke vagyok arra, hogy a megalkotásában részt vehettem."

Nagyon sok szempontból erős ez az interjú György Bencével, az Origo új főszerkesztőjével a Kreatívban.

A Faktor nyilvános látogatottsági adatai (ahogy másoké is) a Gemius OLA-ban követhetőek. Ebben nincs napi átlag százezer látogatójuk. Február 1. óta mérik, azóta hét alkalommal voltak 100 ezer felett. A napi átlagos látogatószám 85 ezer.



Egyébként ilyen rövid idő alatt ez is nagyon sok, és a nem nyilvános Google Analyticsban ez valóban napi 100 ezer fölötti átlag kell legyen.

Honnan volt ennyi olvasó?



A Similarwebről kb. kiderül, hogy ennek nagyon nagy része vásárolt forgalom. Hírkereső, Kapu, Hírstart, stb.. Nincs az ilyen vásárlással alapvető baj, ez teljesen bevett a piacon.



Viszont itt nincsen szinte semmilyen más forgalom. Se címlapi, se keresési, se közösségi médiás.

Az volt a sikeres projekt, hogy nagy pénzért megvettek kb. minden, a magyar piacon megvehető usert, és aztán pakolták ki a “Reformok működnek” bannereket.



Ha a Faktor jól prosperál, akkor az azért van, mert az államilag ráirányított pénz sokszorosa volt annak, amennyiért a forgalmat vették.

Ezt azért nehéz önálló piaci vagy szakmai teljesítménynek tekinteni.

A Youtube megtekintési számok is mutatnak abból valamit, hogy milyen valódi olvasói érdeklődés volt a Faktor tartalmára.