Az N.W.A. nevű rapformációról szóló film, a Straight Outta Compton kiadása előtt faji alapon mutatott különböző trailereket a felhasználóknak a Facebook – írja a thenextweb.
A feketékről feltételezték, hogy ismerék Ice Cube-ot és a többi reppert az N.W.A-ből, pontosabban az ő zenei munkásságukat, a fehérekről pedig azt, hogy ők nem. Így a különböző csoportoknak targetált filmtrailerekben különböző dolgokat hangsúlyoztak ki.
És ami a legelképesztőbb: Doug Neil, a Universal marketing vezetője, illetve Jim Underwood, a Facebook szórakoztatóipari részletégnek vezetői arról beszéltek az SXSW konferencián, hogy ez a kísérlet
a rassz-specifikus marketing hatalmas sikere volt.
A cikkre válaszul egyébként a Facebook azt írja, hogy nem targetálnak fogyasztókat faji alapon: ezt valójában csak a lájkok, csoportok, lokációk hálózatából, illetve az ezekből aggregált mutatókból, "affinitás-szegmensekből" szűrik le – amiből egyébként elég pontosan le lehet szűrni, hogy valaki fehér-e vagy fekete.