Már repülőre is becsekkolhatunk a Facebook Messengeren

TECH

A Facebook egyre több üzleti szolgáltatás számára nyitja meg üzenőprogramját, a Facebook Messengert. A holland KLM légitársaság ügyfelei például már Messengeren keresztül is kommunikálhatnak a céggel: megtervezhetik utazásaikat, becsekkolhatnak aktuális járataikra, információt kérhetnek a változásokról. 

2015-ben jelentették be a Facebook fejlesztői konferenciáján, hogy a cég megnyitja üzenőprogramját az üzleti ügyfelek irányába. A Hyatt Hotels már tavaly el is kezdte használni az alkalmazást ügyfélszolgálati célokra; így például már Messengeren is kapcsolatba lehet lépni egyes szállodák recepcióival és ügyintézőivel. 

Hasonlóképpen, a világ legdinamikusabban fejlődő cége illetve szolgáltatása, az Uber is engedélyezte a Messenger felhasználóinak, hogy közvetlenül az alkalmazáson keresztül rendeljenek maguknak autókat. 

A cél nyilvánvalóan az, hogy a felhasználóknak ne kelljen elhagyniuk kedvenc üzenőalkalmazásukat illetve csetprogramjukat, és így is használhassanak más szolgáltatásokat: foglalhassanak például mozijegyet vagy vacsoraasztalt. 

Az üzleti ügyfelek számára közben ez egy nagy lehetőség, hogy eljussanak a Facebook Messenger 800 millió aktív felhasználójához. 

A Facebook azt kommunikálja, hogy eddig megválogatta, mely szolgáltatások számára nyitja meg üzenőprogramját, de hírek szerint a kaliforniai nemsokára megnyitja a szolgáltatást kisebb szolgáltatások számára is, így hamarosan akár boltokban is fizethetnek a vásárlók az alkalmazáson keresztül. 

(Time)