A hód, a vidra, a vöröshasú unka, a ragadozó őn, a magyar bucó, a német bucó, a selymes durbincs, a széles durbincs, a Lumnitzer szegfű, az István király-szegfű, a leánykökörcsin, a magyar tarsza, a nagy tűzlepke és a barna rétihéja esete a Fidesszel , avagy azért nem tart sehol a Natura 2000 kezelési és fenntartási tervekkel a kormány, hogy mehessen a szabadrablás?
Szándékosan adott ilyen hosszú címet hétfői interpellációjának az LMP politikusa, elmondása szerint azért, hogy a különböző kormányzati vagy kormány által jóváhagyott projektek miatt veszélyeztetett fajok neve legalább elhangozzon a parlamentben.
A fenti videó elején látszik, hogy ez könnyezésig menő nevetést váltott ki a legkülönbözőbb pártállású képviselőkből. Annak az Ismeretlen Humor Haroldnak viszont középkeresztet adnánk, aki jól hallható benyögésével lefajvédőzte az éppen fajokat védő Széllt. Ez 0:24 táján hallható, ha jól feltekered a hangerőt.
A sok röhörészés közben viszont kiderült egy valóban ijesztő tény. V. Németh Zsolt államtitkár válaszából ugyanis megtudtuk, hogy a szintén Natura 2000-es védettségű területet érintő Római parti mobilgát ügyében nemhogy nincs semmiféle hatásbecslés, de mégcsak be sem érkezett a hatósági eljárás megindítása iránti kérelem. Ez ahhoz képest végképp meghökkentő, hogy Tarlós főpolgármester többször is az építkezés őszi megkezdéséről nyilatkozott.
A mobilgát-projekt Tarlós tanácsadói által favorizált változata miatt megszünne a Római-part természetes folyópartjellege. Nem konkrétan a mobilgát elemei miatt, hanem azért, mert járulékosan mesterséges partszakaszt hoznának létre, a vízparti sáv fáinak és egy teljes ártéri erdőnek a kivágásával, a jól ismert kavicsos föveny felszámolásával. Létezik egy töredék ekkora környezetrombolással járó potenciális mobilgát-nyomvonal is, ami érintetlenül hagyná a főváros egyedülálló, a folyóval gyakorlatilag egyedüliként kapcsolatot tartó negyedének vízpartját. Csakhogy a fővárosnál ez ellen mostanáig sikeresen lobbizott az a néhány vendéglátós és egyéb befektető, akik a tiltott hullámtéri szakaszra építkeztek. Ez a sáv a kíméletesebb gátverzió megépítése esetén a nagy árvizekkor víz alá kerülne, miközben a nem hullámtérbe épült lakónegyedet is meg lehetne védeni.
V. Németh Zsolt kedélyesen előadott válaszának ijesztő eleme volt még, amikor arról beszélt, hogy