Kedden jelenik meg utoljára a Metropol
- írja a Népszabadság cikke, és a döntést - amit Hivatal Péter lapigazgató is megerősített - már bejelentették az ingyenes terjesztésű újság szerkesztőségében. Simicska Lajos és üzlettársa, a lapot igazgató és tulajdonló Fonyó Károly azért döntött így, mert nem szeretne adósságokat hagyni maga után, és "minden alkalmazottját, beszállítóját ki akarja fizetni."
2014-ben listaáron még 2 milliárdért hirdetett az újságban az állam, de Simicska és Orbán egymásnak ugrása után hirtelen új korszak köszöntött be a médiapiacon, és mára a Metropolból az utolsó állami hirdetés is eltűnt.
Habony Árpád, főtanácsadó-médiavállalkozó épp egy hete dobta piacra az új Fidesz-közeli ingyenlapot, a Magyar Posta által (összességében) 150 ezer példányban terjesztett napi Lokált. A Metropolnak már korábban odalett a BKV-val és a MÁV-val kötött terjesztési szerződése, és a Lokál került az elosztóhelyekre a zöld napilap helyett. Hónap elején már arról szóltak a hírek, hogy Simicskáék bárkinek eladnák a lapot, aki fizet érte, de a jelek szerint nem volt rá vevő.
2014-ben a Metropolt kiadó MTG Metro 437 millió nettó profitot termelt, de a Népszabadság szerint már tavaly éreztette a hatását a Simicska-Orbán háború, és 233 milliós mínuszba fordult át a cég. Simicskáék némi matekozás után arra jutottak, hogy mivel az állami reklámokra nem lehet számítani, sok piaci hirdetőt is elriasztott a viszonyok átrendeződése, plusz a nyomdai és papírköltségek is növekedni látszanak, inkább becsukják a lapot.
Három héttel ezelőtt az egykori főoligarcha már megvált egy fontos médiaérdekeltségétől, amikor eladta a Class FM-et üzemeltető Advenio Zrt.-t az amerikai Michael McNutt tulajdonában lévő Sláger Zrt.-nek. (Népszabadság)
Habony ingyenes lapját júniustól osztogathatják Budapesten.
A hétfőtől naponta megjelenő Lokál miatt Simicskáék többekkel egyeztettek, de nem könnyű pénzzé tenni az újságot. A Class FM után ez lenne a második vezéráldozat.
Az új vevő a 2009-ben megszűnt Sláger Rádió egykori tulajdonosa, de a Class FM brand megmarad.