A Comment blog szúrta ki, hogy mennyire sötét marketinget sikerült összeraknia a Viasat illetékeseinek a Supergirl című sorozathoz. A girlpower hashtag alatt futó képeken Mellisa Benoist látható szuperhős jelmezben, a képek mellett meg egészen ostobenkó, rém kínos szövegek:
Megtippelni sem tudjuk, hogy ezt milyen célcsoportnak szánták vagy kinek/mikor tűnhetett ez az egész jó ötletnek. De a sorozat alapötletétől, hogy legyen végre egy női szuperhős is, rekordgyorsan sikerült eljutniuk idáig.
Update: szerda kora délután levelet kaptunk a Viasat sajtóosztályától, ebben azt írják, hogy:
"Sajnálattal tapasztaltuk, hogy a VIASAT3 szarkasztikusnak szánt, a közösségi médiában elhelyezett Supergirl hirdetései félreérthetők voltak. A több erős, független női karakterre építő sorozat megítélésünk szerint alapvetően ellentétes a szexizmussal, ezért a csatornának értelemszerűen nem állt szándékában ezen a vonalon hirdetni a sorozatot.
Mivel cégünk egyik alapvető értéke az egyenlő bánásmód elve, ebben az esetben is tudomásul vesszük, hogy a hirdetések iróniája – habár eredeti szándékaink szerint távol áll bármilyen, nőkkel szembeni hátrányos megkülönböztetéstől – esetlegesen téves, az eredeti szándékkal ellentétes megközelítésre ad lehetőséget, ezért ezeket ma reggel eltávolítottuk. A közösségi médiás posztok publikálásának folyamatát a mai naptól újragondoltuk."
Azt is hozzátették, hogy ezek a plakátok csak a csatorna Facebook-oldalára kerültek fel kedden, az utcai kampányukban, plakátok nem ezek a képek szerepeltek és az a kampány fut is tovább a jövőben is.