Az alkohollobbi pénzt is hajlandó áldozni, hogy lassítsa a legális fű terjedését

életmód

Az Intercept szedte össze, milyen cégek bukkannak fel adományozóként az olyan szervezetek mögött, melyek a marihuána további legalizálása ellen lobbiznak, illetve pereskednek. És hát nagy meglepetés nincs: az alkoholipar képviselteti magát erősen.

Massachusettsben például 16 sörnagykert tömörítő szervezet adott 25 ezer dollárt egy egészséges életmód jelszava alatt a fű ellen kampányoló szervezetnek. És nem ők az egyetlenek, Arizonában borkereskedők adakoznak, korábban Kaliforniában pedig alkoholforgalmazó szervezet finanszírozott egy jogi csapatot a legalizáció elleni harcban.

Persze nem a teljes alkoholipar állt bele a harcba, vannak gyártók, akik inkább üzleti lehetőséget látnak a dologban és például kézműves főzdék különféle akciókkal meg termékekkel próbálják elkapni a hullámot.

Ugyanakkor mégis látni az ijedtséget, egy bostoni sörforgalmazó például azzal rémiszgette a részvényeseit, hogy a legális marihuána megjelenése visszavetheti a sör iránti keresletet is.

Hasonlót jegyzett fel a Jack Daniel's-t és Finlandiát is készítő Brown-Forman Company, a vállalat is azzal érvelt, hogy a közeljövőben változhatnak a fogyasztók fogyasztási szokásai, és ezeket nehéz előre megjósolni. De egy potenciális lehetőség, hogy az országszerte terjedő legalizáció miatt változnak majd az utazási, a szabadidős, az étkezési, az ajándékozási, a szórakozási és az italfogyasztási szokások is érezhetően.

A cég vezetője, Paul Varga 2014-ben befektetők előtt nagy veszélyként beszélt a fű terjedéséről. Négy hónappal később viszont már kicsit visszakozott, akkor már azt mondta, hogy álmatlan éjszakái azért nincsenek. De érdemes odafigyelni erre, tette hozzá.