A Világgazdaságnak adott interjút a TV2 igazgatója, aki rögtön a beszélgetés elején leszögezte: alaptalanok azok a híresztelések, hogy távozna a csatornától.
"Jól érzem magam Magyarországon, és komoly terveim vannak a céggel, még ha ez a versenytársak szemét szúrja is,"
tette hozzá Dirk Gerkens. Arra kérdésre, hogy a csatorna közéleti műsorai mennyire elfogultak a kormány iránt, úgy válaszolt, hogy
"a mi függetlenségünk abban áll, hogy nem kapunk feladatokat, megrendeléseket, megbízásokat senkitől, és azzal foglalkozunk, amit jónak látunk. A szerkesztőségi autonómia jegyében az, hogy melyik riporter mely témáról milyen anyagot készít, a hírigazgatóság belső ügye."
Gerkens elmondta, hogy bár olcsóbbak az RTL-nél a hirdetési áraik, még nem érték el a kívánt bevételrészesedést a piacon.
"Annál sokkal kevesebb állami hirdetési megrendelés érkezik, mint amennyit a többség gondol,"
mondta a vezérigazgató a csatornáikon futó állami hirdetések mennyiségéről, bármit is jelentsen ez.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda adatai alapján tavaly decembertől egészen idén júliusig a tévés állami hirdetésekre költött minden négy forintból három jutott az Andy Vajna által tulajdonolt csatornákhoz, összesen
1,655 milliárd forint.