Egy egészen szórakoztató rajzolós játékot fejlesztettek a Google Creative Lab környékén Quickdraw néven.
A feladat az, hogy előre megadott tárgyakat, élőlényeket kell lerajzolni, a lényeg, hogy húsz másodperc alatt felismerje a számítógép rajzot.
Mivel a cucc egy neurális hálózatra van rákötve, minden rajzból tanul valamit a program, így – elméletileg egyre ügyesebben tudja felismerni az ákombákomot.
Személyes tapasztalatok kb. tíz játék után:
Ha szeret rajzolgatni az ember, tényleg szórakoztató
Kicsit egyoldalúak a rajzolásra kért dolgok (van ventillátor és mélyhűtő, de állatból nem találkoztam ennyi fajtával)
Szerintem kicsit csal a cucc (túl hamar ismer fel bizonyos, másra is hasonlító dolgokat)
Ha amúgy kicsit komolyabban tud az ember rajzolni, az hátrány, mivel itt nem rajzolni kell tudni, hanem a konvencióknak megfelelni
Elképzelhető a jövő az öntanuló neurális hálózatokkal: a gépek a konvenciók felé terelik a kreativitást
Ezt a tökéletes bálnát például nem ismerte fel a Nagy Eszű Számítógép :(((