Hátulról szeretjük - elkészült a tipikus magyar utazó profilja

gazdaság

Internetes kutatásban vizsgálta a magyar utazók szokásait a Szállás.hu. Nem reprezentatív, de 3353 fő megkérdezésén alapuló felmérésük alapján megpróbálták felvázolni

a tipikus magyar utazó profilját.

A kutatás eredményei részben előre sejthetők voltak. Ilyen például az a felismerés, hogy a tipikus magyar utazó inkább a pompát, a fényt, a csillogást keresi, mint mondjuk a desztinációmenedzsment-iparban "vadregényesként" jellemzett lepukkadtságot. Az sem annyira döbbenetes felismerés, hogy a magyarok kétharmada szívesebben utazik belföldre, mint külföldre.

És hát ki ne utálna csomagolni? Ha valami, akkor már inkább az a meglepő, hogy a válaszadók 19 százaléka nem.

A felmérés szerint a magyarok inkább borisszák, szűk többségük inkább annyit enne, amenni belefér, minthogy valami egészséges étellel éheztesse magát a nyaraláson. Ugyanígy fárasztó gyalogtúrák helyett a meleg vízben heverészést (ún. "wellness") részesíti előnyben.

A felmérés a magyarok higiéniájára is kitért, eszerint a többség inkább a gyors zuhanyzás, mint a kádban ázás híve, és a szállás.hu közleményének találó megfogalmazása szerint

hátulról szeretik,

vagyis a magyar utazók kétharmada a tubus végéről kezdi nyomni a fogkrémet, és csak egyharmaduk tartozik azok közé az idegesítő emberek (párkapcsolatban: a másik) közé, akik összevissza nyomkodják a tubust. (Címlapkép: Gautsch / Flickr CC BY 2.0)