Nem tudja eljuttatni az üzeneteit a Fidesz a fiatalokhoz.
A hvg.hu cikke szerint ez a probléma foglalkoztatja most élénken a kormánypárt kommunikációs csapatát. Bár elsőre talán hihetetlennek hangzik, hogy Kövér László, vagy Németh Szilárd megszólalásaitól nem jön lázba a 16-25 éves korosztály, mégis így van:
a belső felmérések szerint ez a korcsoport szinte egyáltalán nem érdeklődik a politika iránt.
Nem olvasnak napi- vagy hetilapokat, nem néznek híreket a tévében, nem hallgatják a rádióban sem, és még a Facebook-hírfolyamukba sem nagyon engedik be a politikai híreket.
"Szinte szavakat sem találni arra a tájékozatlanságra, amelyet ez a korosztály általános politikai és gazdasági kérdésekben mutat" - írja a hvg.hu a párt belső, "médiafogyasztási szokásokat vizsgáló közvélemény-kutatásai" alapján.
Ráadásul ez nem csak a fiatalokra igaz, az idősebbek körében is hasonlóak a tapasztalatok. Egy újabb idézet a hvg.hu cikkéből:
"Azon már régóta nem lepődik meg senki a pártban, ha egy felmérés szerint tízből nyolcan nem tudják megnevezni a külügyminisztert, de hogy Szijjártó Pétert fényképen vagy élőben is ugyanilyen arányban keverték össze Zuschlag Jánossal, attól már erősen fogták a fejüket."
Igaz az 55-65 éves korosztályt legalább meg tudják szólítani a tévén keresztül, a TV2 lejárató anyagai a szűk körű értelmiségi felháborodást leszámítva működnek, a közönség jó része elhiszi ezeket. A fiatalabbaknak viszont, és most egy régi varázsszó került elő
megváltoztak a médiafogyasztási szokásai.
Igen, tényleg ez történt: ami az Origo szétverésének kamu-varázsszava volt, az most komoly problémaként jelenik meg a kormánykommunikációban.
A cikk szerint a Fidesz nagyjából erőből oldaná meg a problémát: a végletesen leegyszerűsített üzenetekkel az a helyzet, hogy
„ha nem tesszük eléjük, kikerülhetetlenül, egyszerűen nem jut el semmi, úgyhogy nincs más eszköz, mint belemászni az arcukba.”