Pár napja jelent meg, hogy Gerendai Károly és társai eladták a Sziget Kft. többségét, egész pontosan a vállalat 70 százalékát egy amerikai befektetőnek, a Providence Equity Partnernek.
Az üzlet alapvetően csak a tulajdonosi jogokról szól, tehát a menedzsment marad a helyén, továbbra is a jól ismert arcok szervezik majd a hazai fesztiválokat, Balaton Soundtól Volt Fesztiválon át a Szigetig.
Köszönjük, Rihanna, de tényleg! :-(
A Forbes írt most az üzlet hátteréről, és felelevenítik, hogy 2007-ben, amikor a vevő oldalon az Econet.hu, illetve az alá tartozó Est Media Group álltak, akkor a vételárat nagyjából 5 milliárd forintban állapították meg.
A most aláírt vételárról nem számoltak be a felek, de a lap utánaszámolt, és EBITDA alapon készült becsléseik szerint a teljes vállalat, a brand illetve az eszközök összértéke nagyjából 12 milliárd forintnak felel meg.
Ez alapján a gazdasági magazin úgy kalkulál, hogy az amerikaiak 8,5 milliárd forintnak megfelelő összeget utalhattak át a cég eddigi tulajdonosainak a 70 százalékért cserébe.
A menedzsmentjogok megtartása, és külföldi fesztiválszervezés kudarcai valamelyest mérsékelhette az árat, amit viszont kompenzálhatott a tény, hogy a Szigetnek itthon gyakorlatilag egyáltalán nincs konkurenciája. (Forbes)