Pont az áfabevallási határidő napján halt le a NAV informatikai rendszere

káosz

Őrjöngtek a könyvelők, mivel az Ügyfélkapu feltöltési rendszere pont a hétfői határidő előtt halt le, így sokan nem tudták benyújtani a szükséges dokumentumokat, írja a Napi.hu.

A cégeknek február 20-ig kellett volna leadnia a havi áfabevallását, de sokan nem tudták benyújtani, mivel a rendszer súlyos hibákat jelzett. Volt olyan könyvelő, akinek csak az ötödik-hatodik próbálkozásra sikerült.

Ráadásul sokan abban sem lehettek biztosak, hogy kapnak-e haladékot a rendszerhiba miatt, mert az ugyfelkapu.magyarorszag.hu csak annyit írt, hogy „az Ügyfélkapu és a kapcsolódó szolgáltatások (ügyfélkapus belépés, dokumentumküldés, dokumentumfogadás, azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés) kapcsán átmenetileg fennakadások tapasztalhatóak. Kollégáink dolgoznak a hiba elhárításán. A probléma megoldásáig szíves elnézésüket és türelmüket kérjük!

A lap megjegyzi, hogy az igazi dömping csak a jövő héten jön, mert az egyéni vállalkozók, a katások és az evások éves bevallásának beadási határideje február 27-re esik.  

Később a NAV közölte, hogy az Ügyfélkapun tapasztalható fennakadás a NAV informatikai rendszerétől független, az nem a NAV rendszerének meghibásodása miatt áll fenn. Ugyanakkor nem számít bele a határidőbe az a nap, amelyen legalább 4 órán át tartó üzemzavar akadályozta az elektronikus ügyintézést. 

A NAV az eljárása során figyelembe veszi, amennyiben az ügyfelek önhibájukon kívül esnek késedelembe.

Az adóhatóság előre bejelentette, hogy 22-én és 23-án karbantartás miatt ideiglenesen nem lesznek elérhetőek a szolgáltatások.