A Marks & Spencer minden reklámtevékenységét befagyasztotta a Youtube-on és anyavállalatánál, a Google-nél. A brit kereskedelmi cég csak újabb a világmárkák sorában, melyek nem hajlandóak tovább hirdetni az internet legnépszerűbb videós platformján, ahol hirdetéseik az automatikus rendszerben
gyakran szélsőséges nézeteket terjesztő, vagy éppen erőszakos videók előtt jelennek meg.
Ez pedig nem igazán használ egy márka hírnevének, legalábbis az M&S mellett a Havas reklámügynökség, a BBC, a HSBC bank, a Lloyds biztosító, a L'Oreal és az Audi is visszavonta már hirdetéseit, és a Financial Times értesülései szerint a Sky vállalatcsoport is ezt fontolgatja.
"Brandbiztonságunk garantálása érdekében szüneteltetjük tevékenységünket a Google platformjain mindaddig, amíg ez az ügy nem tisztázódik" - mondta az M&S egyik szóvivője.
A Havas a múlt pénteken azzal indokolta a döntését, hogy "a Google nem képes garantálni videóikat vagy a megjelenített tartalmaikat elég gyorsan besorolják vagy szűrjék".
Így kerülhetett például gyűlöletkeltő, homofób videók elé a brit közszolgálati BBC mellett a londoni közlekedési vállalat és a brit belügyminisztérium hirdetéseit is. A Google most azt ígéri, hogy egyrészt saját elbírálási szabályain is változtatni fog, egyben több lehetőséget biztosít majd hirdetőinek a megjelenések kontrolálására a platformjain. A cég saját állítása szerint a platformjain megjelent és jelentett mintegy 200 ezer tartalmi egység 98 százalékának ellenőrzését 24 órán belül elvégzi. (Via FT)