Az RTL Klub bevallotta, hogy mennyit költ náluk az állam reklámra

media

Nyilvánosságra hozta az RTL Magyarország, hogy milyen arányban részesültek 2007-óta a teljes televíziós állami reklámköltésből. A kormánnyal kritikus csatornánál 2014 óta alig költ hirdetésekre az állam, pedig ők a legnézettebbek. 

cég által publikált beszámoló:

  • 2007: 40,4%
  • 2008: 40,3%
  • 2009: 43,5%
  • 2010: 41,1%
  • 2011: 55,2%
  • 2012: 58,7%
  • 2013: 32,2%
  • 2014: 8,6%
  • 2015: 9,4%
  • 2016: 4%

Az RTL az adatsorában az éves költésekhez összesítette a különböző kormányzati és EU-s kampányok összegeit az állami cégek, pl. a Szerencsejáték Zrt. költéseivel. A Kreatív emlékeztet arra, hogy a Prosiebensat1-csoport 2013 végén adta el a TV2-t a vezetőknek, Simon Zsoltnak és Yvonne Dedericknek, majd egy évre rá Andy Vajnához került a csatorna. Az RTL-nél el nem költött forintok így biztos helyre kerültek.