Kedden délelőtt 117 igen szavazattal, 58 nem ellenében elfogadta az Országgyűlés Kósa Lajos javaslatát, ami szerint
7,5 százalékra nő reklámadó a második félévben.
A módosításról múlt héten mindössze három és fél percig vitatkoztak az gazdasági bizottságban, majd kormánypárti többséggel továbbították az Országgyűlés elé. Akkor Kósa Lajos azt mondta, hogy a minisztériumok előzetesen egyeztettek az iparági szereplőkkel az adóemelésről. Ezt Urbán Zsolt, a Magyar Reklám Szövetség elnöke határozottan cáfolta.
"Ha már nem bántjuk a tartalomszolgáltatókat, akik fizetnek taót, áfát, több ezer embert foglalkoztatnak, szemben a globális szereplőkkel, akkor a legfontosabb cél az lenne, hogy a reklámadót azonnal vezessük ki, és hozzunk olyan segítséget, ami valós segítséget nyújt az iparág szereplői számára,”
mondta akkor Urbán.