A BuzzFeedtől és a Voxtól is műsorokat rendel a Facebook

gazdaság

A Facebook egy ideje szeretne betörni a tévéhez és a Netflix vagy az Amazon streamelős szolgáltatásához hasonló műsorpiacra, és mostanra sikerült partnereket is szereznie ehhez. A Reuters hírei szerint a cég a BuzzFeeddel és a Vox-szal is megállapodott arról, hogy ezek a lapok műsorokat készítenek majd a Facebook számára.

A Facebook által megálmodott modellben lennének 20-30 perces műsorok, amik tulajdonosa a Facebook lenne, de az oldal terjesztene 5-10 perces műsorokat is, amiket a médiacégek birtokolnának, de a Facebooknak járna 45 százalék a reklámbevételekből.

A Reuters szerint a Facebook 250 ezer dollárt fizet a hosszabb, és 35 ezret a rövidebb műsorokért, ez pedig nem olyan nagy befektetés egy olyan világban, ahol a Trónok harca egy epizódja is 10 millió dollárba kerül.

Azonban ha a Facebook próbálkozása bejön (márpedig valószínűleg bejön, mert rengeteg embert ér el), akkor hosszú távon komoly reklámbevételeket szívhatnak el a hagyományos tévéktől is, ha már a média más szegmenseit úgyis lerabolta a cég. (The Verge)