A svéd autógyár évek óta folytat teszteket azzal kapcsolatban, hogy hogyan reagálnak önvezető autóik, amikor váratlanul egy állat bukkan fel az út mentén, és azt figyelték meg, hogy a kenguruk sokkal több gondot okoznak az algoritmusnak, mint más élőlények.
Az eddigi tapasztalatok szerint ugyanis a kenguru ugrálása egyszerűen kiakasztja az autó érzékelőrendszerét, ugyanis az autóba szerelt kamerák és szenzorok elsősorban a talajt tekintik referenciaposztnak, és az algoritmus nem tudja jól kiszámolni az ugrálva közlekedő állat mozgását.
A Volvo az elmúlt években komoly sikereket ért el az állatdetektáló rendszerével, hasonló rendszer már élesben működik az S90-es és az XC90-es modellekben, melyek elsősorban szarvasok, őzek és hasonló patások kiszúrásában jeleskednek. Ez viszont kevés lesz az ausztrál piacra, ahol az állatokkal való ütközős esetek 80 százaléka kenguruval történik. (Canberratimes)