Ezek a számok a PwC legújabb globális médiapiaci jelentéséből vannak, és ráirányítják a figyelmet arra, hogy milyen elképesztő szembeszélben vergődik az újságírás. A Google és a Facebook semennyi saját tartalmat nem állít elő, felhasználóik és nem elhanyagolható részben az újságírók által gyártott tartalmon élősködnek, mégis sokkal nagyobb részt hasítanak ki maguknak, mint a tartalom előállítói. Nem kis részben elképesztő piaci túlerőjükkel visszaélve.
A magyar GDP egyébként 120 milliárd dollár körül van, tehát pont akkora, mint a két amerikai tech-óriáscég reklámbevétele.
Ez a csúnya ábra (az amerikai piacra szűkítve) pontosan mutatja azt a folyamatot, ami elvezetett a mostani helyzethez:
Mindenesetre érdekes visszagondolni azokra az időkre, amikor még az újságoknál csapódott le szinte minden reklámbevétel. Olyan érzés, mintha ez az őskorban lett volna így, pedig nem, még a kétezres évek közepén is ez volt a helyzet. (Axios, INC, PwC)