Szirmai Gergő: Kiégett emberek játsszák el a vidám tizenévest a Youtube-on

INTERNET
Forrás

Szirmai Gergő az egyik legrégebbi, és az egyik legnépszerűbb magyar youtuber, aki több csatornájával már meg is él a videózásból. (2013-ban interjút is készítettünk vele.)

Legújabb videójában a Youtube-lét sötétebb oldaláról is beszél, ami önmagában nem hangzik olyan különlegesnek, de, ahogy nemrég írtunk, ezen a színtéren ez nem igazán jellemző.

„Általában ez a probléma a jelenlegi magyar youtube-os kínálattal, hogy nagyon kevés videós mer vagy tud konfliktusokat vállalni, nincs bátorságuk rázósabb témákba belevágni, meglepő vagy megosztó véleményt formálni, mert ebben a közegben középen lehet igazán nagyot futni. Itt a like-ok és dislike-ok aránya élethalál kérdése. A megosztó személyiségeket darabokra szedik, megcsócsálják, és sokszor el is üldözik. Így mindenki biztonsági játékot játszik„ - írta Ács Dani a Pamkutya-jelenségről.

Szirmai ehhez képest arról beszélt ebben a videóban, hogy a Youtube-lét állandó eleme, hogy hazudni kell, mert ha valakinek éppen nincs jó kedve, akkor is páratlan életörömet kell eröltetnie magára, mert a videók nézőinek döntő többsége ezt várja.

Elkeseredett izzadtsággal kell erőltetni a jókedvet, akkor is, ha valaki éppen nincs olyan hangulatban, mondja Szirmai, aki szerint 

ezért van az, hogy sokszor láthatóan kiégett középkorú emberek játsszák el hiteltelenül a totálisan életittas tizenévest a nézők kedvéért.

Ami már átvezet a következő ponthoz, a korkérdéshez. Szirmai szerint egyértelmű, hogy a Youtube-nézők döntő többsége tizenéves, a csatornák készítőinek így őket kell megszólítani. Ezért mindenki sokkal gyerekesebbnek tetteti magát, mint amilyen, ezért üvöltöznek és káromkodnak kétségbeesetten a videósok.

A youtube-osok léte pedig a szponzorokon áll vagy bukik, összefonódik a szponzorvilággal, mondja Szirmai, ami valóban a videózás egyik leginkább ingoványos része: bújtatott, vagy kevésbé bújtatott reklámok egész sora jelenik meg a valóban szerzői videók között.

Kapcsolódó cikkek