Szinte pontosan egy évvel ezelőtt vette észre a Forbes olvasója, hogy alig 1 másodpercre felvillanó reklámokat mutatott a nézőknek Andy Vajna állami hitelből megvett propagandatévéje: két reklám között jelent meg az atomerőmű szó és az MVM felirat. Akkor a 444 egyik olvasója is beküldött egy másik ilyen agymosós villanást:
Márpedig az ehhez hasonló reklámokat tiltja a 2008. évi XLVIII. reklámtörvény:
A médiaalkotmány, pontosabban a 20. paragrafus 4. bekezdése szintén tiltja az ilyesmit, de ebben sem szerepel egzakt módon, hogy mi számít "nem észlelhetőnek":
„Médiatartalomban közzétett kereskedelmi közlemény nem alkalmazhat tudatosan nem észlelhető technikákat.”
Tavaly több párt is a Médiahatósághoz fordult az ügyben, de a Fidesz által megszállt hatóság nem talált semmi kifogásolnivalót. A vizsgálatukban ugyan feltárták, hogy a TV2 rendszeresen alkalmazza ezt a technikát - 2015-ben például kilenc hasonló kampány futott a TV2 és a Super TV2 kínálatában -, de szerintük nem történt szabálysértés, mivel a hirdetések 0,7 másodpercig látszottak, a szakirodalom viszont 0,23–0,5 másodperc közé teszi az érzékelhetőségi határértéket, ráadásul a pillanatreklámokat megfelelően elkülönítve sugározták a reklámblokkokon belül.
A zoom.hu most arról ír, hogy a TV2 tovább tolja az agymosást, és többek között Andy Vajna online kaszinója és a Mészáros Lőrinc befolyása alatt álló bank, az MKB képét villantja bele a nézői szemébe. A portál számítása szerint ezek éppen 0,5 másodperc hosszúak, vagyis a Médiahatóság által kijelölt határértéken mozognak.
A Médiahatóság azt írta a Zoomnak, hogy folyamatosan monitorozzák a reklámokat, de nem láttak olyasmit, ami miatt hivatalból eljárást kellett volna indítaniuk. Majd esetleg akkor, ha bejelentés érkezik.
(A címlapi gif Herczeg Márk alkotása)