Odanyúlsz, hogy letöröld a hajszálat a képernyőről, és már be is dőltél a világ legpofátlanabb reklámjának

tech

A kínai Kaiwei Ni sneaker manufaktúra (más néven cipőbolt) az alábbi képet rakta ki Instagram-sztorijába:

Forrás

Odanyúltál a telefonodra, hogy letöröld azt a hajszálat? Ugye odanyúltál?

Jó, lehet, hogy nem nyúltál oda, mert már fel voltál készülve. És mert nincs ott semmiféle hajszál. De eredetileg a felhasználók nagy része odanyúlt, ezzel pedig már meg is nyitotta a bolt oldalát. És kész, a hirdetés elérte a célját.

Az Instagram-sztorik végtelen folyamába ékelődő reklámoknak általában nincs könnyű dolguk, ha rá akarják venni a felhasználót, hogy a képernyő felfelé húzásával inkább az ő oldalukra akarjon látogatni, mint hogy unottan továbbkattintson a következő 7 másodperces videóra volt osztálytársa paradicsomos tésztájáról. Itt jön a trükk: akkor miért ne váltsanak ki zsigeri reakciót, például egy álhajszállal?

A Verge felkereste az Instagramot, akik közölték, tudnak a problémáról, és már kizárták, és ki is tiltották a felhasználót. Ettől még valószínűleg nem ez volt az utolsó eset, hogy a hirdetők megpróbálják kihasználni azt, hogy a technológia egyre inkább összenő az emberi testtel, és az emberi természetet könnyebb önmaga ellen fordítani, mint valaha. Ez pedig a pofátlanságnak már egészen új szintje: az átverős címek még csak az emberi kíváncsiságot kihasználva csalogattak kattintáscsapdába, most viszont már az ösztönös reakciókat játsszák ki.