Míg a cseh és a lengyel államok kilométerenként 200 és 900 millió forintért építettek a közelmúltban vasutat, addig a magyar állam ennek legalább négyszereséért tervezi, mondta Hadházy Ákos a Belgrád-Budapest vasútvonal felújításáról szóló csütörtöki sajtótájékoztatóján.
„A szomszédos államokban 200 és 900 millió Ft körül vannak, a kilométer árak, míg a magyar kínai tervezett vasútállomás 4 és fél milliárdba kerül kilométerenként, tehát össze kell hasonlítani a cseh és a lengyel államok, 200 és 900 millió forintos kilométerárát a magyar vasút 4 és fél milliárdos árával,”
mondta az LMP-s politikus. A HírTV megszólaltatta a külügyminisztert a témában, de Szijjártó Péter csak azt a lemezt tudta feltenni, hogy a kínai hitelnél nincs jobb a piacon.
„Ha lennének nyitva olyan európai források, amelyek ésszerűen használhatóak lennének ilyen infrastrukturális beruházásokra, és mondjuk kedvezőbbek lennének a kínaiakkal letárgyalt forrásoknál, akkor nyilván azokat kéne használni. De a helyzet az, hogy dolláralapon 2,5 százalékos hitelkamatra egy 18 éves futamidejű hitel infrastrukturális beruházása európai forrásból nem áll rendelkezésre, kínaiból meg igen,”
mondta. Az árkülönbséget nem kommentálta Szijjártó.