Az amerikaiak kevesebb mint fele bízik a Facebookban, hogy a cég tiszteletben tartja a személyiségi jogokat a Reuters és az Ipsos legfrissebb kutatása szerint. Ezzel párhuzamosan a Bild vasárnapi kiadása, a Bild am Sonntag a német felhasználókat kérdezte meg, és arról számolt be, hogy 60 százalékuk tart attól, hogy a Facebook - és általában a közösségi média - rossz irányba befolyásolja a demokráciát.
Mark Zuckerberg alapító egy sor nagyhatású lap hasábjain kért elnézést a vállalat körüli ügyek miatt - különös tekintettel a Cambridge Analytica-botrányra, amely során egy adatelemző cég felhasználók tízmillióianak adataihoz juthatott hozzá, és használhatott fel politikai manipulálás céljából.
A 2200 fős mintán készített amerikai felmérés szerint csak 41 százalék bízik abban, hogy a cég tiszteletben tartja személyes adataikat - sokkal kevesebben, mint az Amazon (66 százalék), a Google (62 százalék) vagy a Microsoft (60) esetében.
A Bild Kantarral közös kutatása arra jutott, hogy az emberek alig harmada hisz abban, hogy a közösségi média pozitív hatással van a demokráciára, 60 százalék szerint épp ellenkező a helyzet.
A Facebook rengeteget veszített a Cambridge Analytica ügy nyilvánosságra kerülése óta - piaci értéke 58 milliárddal zuhant be - de az is igaz, hogy a SimilarWeb sszerint a felhasználási hajlandóság nem csökkent érdemben a legfrissebb számítások szerint. (Reuters)
A Cambridge Analytica terebélyesedő botránya annyira zavarba hozta az ilyen témákban mindig nagyon hallgatag Zuckerberget, hogy már azt se vitatja, hogy a szájtja is szerepet játszhatott Donald Trump győzelmében.
Hatalmas volt a felhajtás a vállalat körül, ami lehet, nem is tudott többet, mint prostituáltakat felbérelni a politikai ellenfelek lejáratására. De ezzel együtt is gigantikus botrányba lökték most bele a Facebookot.
Zuckerberg hiába kért bocsánatot, több hirdető is otthagyta az oldalt.