4,3 milliárd dollárnyi ruha rohadt rá a H&M-re

gazdaság

A jelek szerint bajban lehet az H&M, a világ egyik legnagyobb divatkereskedő cége, írja a New York Times. Tavaly volt az első olyan negyedévük, amikor minden várakozással szemben és előjel nélkül visszaesést jeleztek a negyedéves forgalmukban. A probléma mostanra kezd hatalmasra nőni:

4,3 milliárd dollár értékű ruhahalom-méretűvé.

A fast fashion világában a boltok legfőbb kihívása, hogy készleteiket a pillanatnyi kereslethez igazítsák. Ha elkezdődnek felhalmozódni az eladatlan készletek, az bajt jelent. 4,3 milliárd dollárnyi eladatlan ruha pedig hatalmas bajt.

A cég legnagyobb problémája, hogy folyamatosan csökken a boltjaikat felkereső vásárlók száma, mert egyre inkább az online kereskedelem veszi át a boltok helyét. Karl-Johan Persson, a H&M vezérigazgatója szerint valójában csak azért halmozódtak fel a készletek, mert tavaly 220 új boltot nyitottak és bővítették az online kereskedelmet is, ehhez pedig készleteket kellett felhalmozni. Bírálói szerint viszont inkább arra utal, hogy az H&M termékei egyre gyatrább minőségűek, így sok régi vásárlójuk elfordult a cégtől. Az mindenesetre tény, hogy a februárral zárult negyedévben 62 százalékkal csökkent a cég üzemi nyeresége.