Simonka György fideszes képviselőjelölt a 13 éveseket célozta meg a Facebookon

POLITIKA

El lehet felejteni a Cambridge Analyticát, itt az Orosháza Analitika!

Simonka György békési fideszes képviselőjelölt a kampányhajrában, konkrétan csütörtökön meglátogatta a 99. születésnapját ünneplő dombiratosi Manyika nénit, amiről kampányvideót forgatott, amit a dolgok rendje szerint ki is posztolt a Facebook-oldalára. 

Forrás

(Manyika néni egyébként olyan, mint Péntek, Robinson Crusoe fekete rabszolgája, miszerint fura módon csak egy neve van neki, vezetéknév nélkül, Simonka legalábbis nem bajlódik családnévvel.)

Hősünk ezek után fizetett fb-hirdetésként kezdte népszerűsíteni a bejegyzést. Itt jön a trükk. Ha ugyanis, élve a Facebook adta lehetőségekkel, megnézzük, hogy milyen hirdetés is ez, az derül ki, hogy Simonka a legalább 13 éves magyar fogyasztókat célozta meg ezzel a politikai hirdetéssel. 

A dolog nem azért meglepő, mert szavazni csak 18. éves kor után lehetséges, hanem mert Simonka ezzel valóságos gerontofilnek számít az idei kampányában az óvodás korosztályt megcélzó pártján belül. 

Jó játék a politikai hirdetések böngészése, így vettük észre azt is, hogy Karácsony Gergely szintén hirdetésként tolt reklámfilmjét, amiben átlagos MSZP-Párbeszéd-szavazók és olyan hírességek, mint Kukorelly Endre (ex-LMP) vagy Bálint Gazda (ex-SZDSZ) ismételgetik a "Legyen Karácsony!" szlogent, a 60 évesnél idősebbekre targetálták.