A Techpinions kutatócég felmérése meghökkentő eredményre jutott: 1000 fős mintán készült kutatások alapján 100 user közül 9 törölte magát a Facebookról a Cambridge Analytica-ügy és a vállalattal kapcsolatban felmerült adatkezelési válság miatt.
Jelen állás szerint a cég akár 87 millió felhasználó adataihoz is hozzáférhetett, hogy aztán azokon keresztül politikai manipulációval éljen az amerikai választási kampány során. Pénteken derült ki, hogy a cég privát levelezésekhez is hozzáférhetett. Elon Musk és Steve Wozniak leiratkozása után valóságos mozgalom indult a weben #deletefacebook hívószó alatt.
Az ügy sosem látott bizalmi krízist eredményezett a cég befektetői és felhasználói körében. Dollárok tízmilliárdjai mentek a levesbe, a cég nem győzött elnézést kérni az eset miatt, Mark Zuckerberg pedig a szenátus igazságügyi bizottsága is meghallgatta az ügyben.
A Technpinions reprezentatív felmérése szerint a felhasználók bizalma főleg a korábbi tapasztalataikhoz képest ingott meg a cégben. Hat-hét éve még teljesen megbíztak a Facebookban. (Zero Hedge)
Korábban csak 50 millió felhasználóról volt szó.
A Facebook adatkezelési botránya után lett elege.
Zuckerberg hiába kért bocsánatot, több hirdető is otthagyta az oldalt.
Mark Zuckerberg sokadszorra is megígérte, hogy legközelebb jobban figyelnek majd.
Pedig csak azt kérdezték meg tőle nyilvánosan, ami a Facebookon megtörténik a felhasználókkal.