A reklám a BMW egyik új, négykerékmeghajtású terepjáróját népszerűsíti világszerte. A fenti felvétel szerint Indiában már tavaly nyáron tolták, Nagy-Britanniában viszont csak ősszel került képernyőkre és ki is verte a biztosítékot.
A BBC ír most arról, hogy a helyi reklám- és fogyasztóvédelmi hatóság (Advertising Standards Authority) megtiltotta az autógyártónak a hirdetés további forgalmazását, mert úgy ítélték meg, hogy arra ösztönzi a sofőröket, hogy a megengedettnél gyorsabban, veszélyesebben és felelőtlenebbül autózzanak.
Egy éven belül ez a harmadik alkalom, hogy a hatóság figyelmeztetni kénytelen a német autógyártót, amiért nem megengedett eszközökkel népszerűsíti termékeit.
A BMW azzal védekezett, hogy a felvételek nem közutakon, hanem terepen készültek, és azt sem ismerték el, hogy a sofőr driftelt volna a filmen, ami pedig elég egyértelmű.
A hatóság szerint az is problémás, hogy a reklámban vadregényes, terepen driftelgetés és közúti vezetés képei váltja egymást, ami azt sugallja, hogy a lazázás és száguldozás a mindennapos közlekedés során is belefér.
Az ASA annyira még azt is szóvá tette, hogy a klip alatt a Blur Song 2 fut, amitől még annál is pörgősebb és száguldósabb hatást kelt a film, mint hang nélkül. (BBC)