Péntek este megjelent a Hivatalos Értesítőben a Fidesz és a KDNP hivatalos beszámolója a 2018-as választások kampányköltéseiről.
Ebben a kormánypárt azt írja, hogy mindössze 873 737 554 forintot költött a kampányra.
A csak egyoldalas beszámoló szerint ebből 611 933 219 forint volt az költségvetési támogatás, 261 804 335 forintot pedig választási célú adományként gyűjtöttek össze.
A nem éppen túlbonyolított beszámoló azért is elképesztő, mert amikor ugyanennek a példás fegyelemmel gazdálkodó pártnak az emberei állami pozícióba kerülnek, valahogy rögtön elszalad velük a ló, ha kampányolni kell.
Ugyanebben az kampányidőszakban, vagyis február 1-től április 8-ig, Rogán Antal minisztériuma nettó 6,9 milliárd forintot költött hirdetésekre. Ebben benne volt az eredménykommunikáció, a március 15-re tervezett hirdetések, a téli rezsicsökkentés reklámozása, az ENSZ elleni plakátháború és a Stop migránsok hirdetések is. Tavaly pedig 12,3 milliárdot szórt el a Miniszterelnöki Kabinetiroda a sorosozós kampányokra és a nemzeti konzultációk eredménykommunikációjára.
Egyébként a Fidesznek azzal is szerencséje volt, hogy a kormány valahogy pont a választások előtt kezdett tízezer forintos Erzsébet-utalványokat osztani a nyugdíjasoknak, és a téli rezsicsökkentést is pont a kampányfinisre időzítették. Valószínűleg sok választót meggyőzött, de a hivatalos elszámolásban nem számít.
A párt takarékoskodását jól mutatja, hogy amíg korábban a kormány 870 millióból csak egy megvalósítási tanulmányt tudott kihozni, addig a Fidesz majdnem egy egész országot győzött meg a helyes irányról. 👏